Dlaczego leczenie ząbków u Maluszka jest takie ważne?

Narodziny dziecka są jednym z najpiękniejszych momentów w życiu każdego rodzica. Później równie ważny jest każdy rok rozwoju Maluszka. Dziecko rośnie, a wraz z nim wyrzynają się pierwsze ząbki. To ciężki okres nie tylko dla dziecka, ale również dla rodziców. Czy warto dbać o mleczne ząbki, skoro kiedyś i tak wypadną?

Warto, aby po wyrznięciu pierwszych ząbków obserwować je. Wizyty kontrolne powinny odbywać się co 3-6 miesięcy w zależności od ryzyka wystąpienia próchnicy, które to ocenia się przy pierwszej wizycie w gabinecie. Pozwoli to na zastosowanie skutecznej profilaktyki oraz na wychwycenie próchnicy we wczesnych jej stadiach co zaoszczędzi dziecku przykrych wrażeń – opowiada lek. dent.Sara Shamsa

Próchnica jest chorobą zakaźną, dlatego może rozprzestrzeniać się na inne zęby, a nieleczona może skutkować licznymi powikłaniami. Infekcje powstałe w jamie ustnej mogą zaostrzać, a nawet wywołać pewne choroby ogólnoustrojowe.

Okazuje się, że próchnica dotyka aż 90% dzieci do lat 7. Regularne wizyty u stomatologa dziecięcego, a także odpowiednia dieta sprawią, że ryzyko powstania chorób zębów zmniejszy się do minimum.

Coraz więcej świadomych rodziców przychodzi ze swoimi Pociechami już po pojawieniu się pierwszego ząbka. Opowiadam jak dbać o bezzębną jamę ustną i kolejno pojawiające się ząbki. To pierwszy krok do tego, aby dbać o zdrowy i pełny uśmiech Maluszka. Zdarzają się sytuacje, kiedy rodzice przychodzą za późno na wizytę, często z dolegliwościami bólowymi i wtedy leczenie jest bardziej inwazyjne. Staramy się jednak pomóc dziecku oraz jego rodzicom by przeszli przez to bezstresowo.– kończy lek. dent. Sara Shamsa

Warto, aby na pierwszą wizytę stomatologiczną Maluszka wybrać zaufany gabinet stomatologiczny, gdzie przyjmuje pedodonta. Pierwsza wizyta jest wizytą adaptacyjną podczas której Państwa dziecko zapozna się z nowym środowiskiem, a Wy dowiecie się, jak dbać o jego ząbki w kolejnych miesiącach i latach.

Rozwinięcie nawyku dbania o zęby już w pierwszych latach życia dziecka pozwoli na uniknięcie poważnych komplikacji, a także kosztownego leczenia w przyszłości.

Chcielibyście Państwo dowiedzieć się jak dbać o uzębienie swojego Maleństwa?

Zapraszamy na pierwszą, adaptacyjną wizytę do Nieckula Dental Clinic. Zespół doświadczonych stomatologów zadba o zdrowe ząbki Państwa Pociechy już od pierwszych miesięcy życia.

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania.
Zadzwoń!
Wilanów
Chcesz uzyskać więcej informacji? Chętnie odpowiemy na Twoje pytania.
Wyrażam Nieckula Dental Clinic zgodę na:

Zarezerwuj wizytę!
Chcesz wiedzieć więcej?